Waarom ik een keertje aan borstklopperij doe

Foto Richard Mouw voor De Telegraaf in 2015

Even wat onbescheiden borstklopperij. Want wie kan dit ook: het ledenaantal van 20 naar bijna 2100 brengen, en dat in slechts 4,5 jaar! Ruim 100 keer meer leden. April 2014 pakte ik de communicatie en PR op van het kersverse burgerinitiatief Vereniging Flevoparkbad. September 2018 heb ik mijn allerlaatste nieuwsbrief afgerond, gemaild naar zo’n 2100 leden. In de tijd die ertussen zat heb ik niet alleen de Vereniging Flevoparkbad een boost gegeven, maar ook het mooiste buitenbad van Amsterdam dat met sluiten bedreigd werd. In 2014 nog maar 56.000 bezoekers, dit seizoen meer dan 100.000 bezoekers! Digitale nieuwsbrieven, sociale media, persberichten, website-beheer, flyeren; met plezier pakte ik het allemaal op, samen met het promoteam. Met als mooiste project het boekje Ode aan het Flevoparkbad dat ik in 2015 met fotograaf Jolande Schotten maakte en waarvoor ik André Kuipers nog strikte om naar het bad van zijn jeugd te komen. De volgende dag wilde De Telegraaf er alles over weten en zette me op deze foto van Richard Mouw. Na vijf drukke buitenbadseizoenen heb ik dit vrijwilligerswerk communicatie & PR met gerust hart overgedragen aan een aandere vrijwilliger. Maar in 2019 sta ik zoals elk seizoen wel weer aan de badrand als vrijwillige EHBO’er. Ik kan niet wachten!